דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה בערבות המדינה - עושים סדר 

מאת    [ 31/12/2015 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2608 פעמים ]

חלק גדול מהעסקים במדינה אינו מכיר את האפשרות לקבל הלוואה בערבות המדינה, ומי שכן מכיר לרוב מחזיק באינפורמצייה שגוייה אודות תנאי ההלוואה והקרן. להלן מספר דעות מוטעות בקרב בעלי העסקים:


    • 

    הלוואה בערבות המדינה הינה מענק-ידוע שהמדינה מעניקה מענקים ליזמים ועסקים שונים מתחומים מגוונים, לכן לא מעט עסקים בטוחים שגם ההלוואה בערבות המדינה היא מאין מענק, אך אין זה נכון. ועדת הקרן אשר מעניקה את ההלוואות פועלת יד ביד עם הבנק המלווה. הבנק מצידו מצפה לקבל את כספי ההלוואה שהעניק בחזרה. בנוסף לכל, נבדקת יכלת ההחזר של בעל העסק, מי שאינו עומד ביכולת זו ההלוואה לא תוענק לו.


    • 

    הלוואה בערבות המדינה הינה ללא ריבית-יש להבין כי המדינה מעניקה הלוואות בעזרת הבנקים. הבנק והמדינה נוטלים סיכון בתהליך נתינת ההלוואה לבעל העסק. ההלוואות הבנקאיות ניתנות עם ריבית מסוימת, וכך גם ההלוואה בערבות המדינה. אמנם עקב הסיבה שחלק מהסיכון בנתינת ההלוואה נילקח ע"י המדינה, הריבה בהלוואה מסוג זה אינה גבוהה ומוגבלת עד לגובה של 3.5%+פריים. עם זאת ניתן לנהל משא ומתן מול הבנק להורדה/שינוי ריבית זו. ז"א שאם בהלוואה רגילה בעל עסק לרוב יקבל ריבית שעומדת מעל 6% אחוז, בהלוואה בערבות המדינה הריבית לא תעלה על 3.5%+ פריים, וגם על כך בעל העסק רשאי לנהל משא ומתן ואף להוריד ריבית זו למספר נמוך יותר.


    • 

    אם אינני עומד בהלוואה המדינה תחזיר במקומי- ערבות המדינה באה לידי ביטוי ברובה בכך שהיא נוטלת חלק מהסיכון על עצמה, ולכן הבנק מוכן להוריד את הריבית למינימום. המדינה תשלם את יתרת ההלוואה בעבור העסק במידה ואינו יכול לעמוד בתשלומיה, אמנם מצב זה קורה במקרים חריגים בלבד. הבנק והמדינה ינסו לקבל את כספם בכל דרך אפשרית, טרם מחיקת ההלוואה של בעל העסק. לדוגמא יפרסו את תשלומי ההלוואה מחדש, ידחו את ההחזרים החודשיים, ינסו לצמצם את ההלוואה מכספי הפקדונות של בעל העסק וכו'. למשל, אדם שלוקח הלוואה בערבות המדינה ומראש יודע שסביר להניח לא יעמוד בתשלומי ההלוואה, נשען על כך שהמדינה תכסה את חובו. אך אין זה נכון, המדינה והבנק יעשו הכל בשביל לא לאפשר מצב כזה( פריסת תשלומים מחדש, שימוש בכספי פקדון של הלוואה וכו').


    • 

    הקרן מסייעת לעסקים שחשבונם הוגבל-האמירה אינה נכונה בצורה חד משמעית, עסק שאחד מחשבונותיו הוגבל, נפסל מיידית מזכאותו להגשת וקבלת ההלוואה בערבות המדינה. מיתוסים על הלוואה בערבות מדינה שאינם נכונים גורמים לעסקים להגיש בקשות שיידחו מיידית, לכן חשוב לשים לב להוראות באתר הקרן.


    • 

    לא צריך נסיון בהתנהלות מול הקרן בכי לקבל אישור להלוואה בערבות המדינה-מבחינה סטטיסטית כל בקשה שנייה בקרן נפסלת. כאשר רוב הבקשות שנפסלות, נפסלות לעסקים בעלי נתונים עסקיים טובים, אשר לא התנהלו בצורה נכונה מול הקרן. לכן יש צורך להיעזר באיש מקצוע היודע כיצד להתנהל מול הקרן ( מילוי כל הטפסים הנדרשים בצורה ברורה ועניינית, כתיבת תכנית עסקית בצורה מקצועית וכו').פרט לפנייה לעזרה וייעוץ מאיש מקצוע בתחום בעל העסק צריך להכין עצמו גם הוא לפגישות עם נציגי הקרן. לבעל העסק מומלץ להכיר את עסקו על בוריו, להיות מודע להוצאותיו הכספיות, יש על בעל העסק להציג את סיבת הבקשה בצורה ברורה וממוקדת, ועליו לענות בצורה מיידית ועניינית לכל שאלה שיישאל.

 

מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב